Obsah

Zručnost a odbornost je výhodou pro budoucnost

Integrovaná střední škola (ISŠ) Hodonín ve spolupráci s OHK Hodonín uspořádala 5.4.2018 akci, kdy si žáci 8. ročníku mohli vyzkoušet v prostorách dílen a učeben střední školy praktické činnosti (drobné kovoobráběcí práce, základy 3D programování, ukázka 3D kreslení, výroba dřevěného krmítka, instalace a zapojení elektrického obvodu apod.)

Žáci si mohli vybrat z těchto výukových programů:

  • Zaměření kovo
  • Zaměření dřevo
  • Zaměření elektro
  • Zaměření kadeřník, sociální činnost

 

Postřehy a názory žáků osmých tříd:

  • Byla jsem na oboru kovo. Vyučující nás učili, jak na počítači vytvořit něco do CNC strojů. Dále nám ukázali, jak fungují různé stroje. Na jednom jsme si to mohli vyzkoušet. Líbilo se mi to, ale rozhodně to není obor, který bych si vybrala.
  • Ve čtvrtek jsme na ISŠ navštívili program dřevo. Nejprve nás seznámili s tím, co jak dělat a pak jsme šli vyrábět krmítka. Měli jsme i své pomocníky – žáky 3. ročníku tamější školy. Vyrábění ptačího krmítka mě moc bavilo, i když bych se na tento obor učit nešla.
  • Já jsem byl ve skupině KOVO. První část, což byla práce s CNC stroji, nebyla nic moc. V druhé části nás provázel pán z Ratíškovic, který byl vskutku příjemný a zábavný, takže to bylo lepší.
  • Vynikající škola s uměním pro naučení oboru elektro.
  • Moc mě to nezajímalo, ale byla to sranda.
  • Byl jsem se podívat na obor elektro. Tento obor se mně líbil, ale tuto práci bych v budoucnu nechtěl dělat.
  • Bylo to super.
  • Nevíte, na jakou školu jít, nebo se rozhodnout mezi oborem sociálním a kadeřníkem? Jeďte se podívat na ISŠ Hodonín na Den řemesel, kde si můžete vyzkoušet, co by vám sedělo víc, jestli kadeřník nebo sociální činnost. Podle mě, je lepší obor kadeřník, kde si můžete vyzkoušet holení vousů, barvení, žehlení vlasů a zaplétání copů. Ale jestli chcete jít na maturitní obor, tak to 100% jděte na obor sociální činnost, kde si můžete vyzkoušet, jaké by to bylo, kdybyste byly jakkoli postižení a také si můžete vyzkoušet první pomoc. Celkově to byl super den, který jsem si moc užila.
  • Den na škole v oboru Mechanik-seřizovač se mi líbil. Nejprve jsme byli na počítači a programovali jsme, potom jsme si ukázali stroje v praxi. Pro mě to bylo trochu náročnější na pochopení a byla tam složitější technika. Tohle není nic pro mě, ale tenhle den jsem si užila.
  • Z oboru mám smíšené pocity. Moc se mi tam nelíbilo, ale když to bylo místo školy, tak to bylo super.
  • Byla jsem na elektru. První část mě zaujala nejvíc. Zapojovali jsme žárovku podle schémat. Druhá část, která byla hlavně o povídání, mi nepřipadala vůbec zábavná. Celkově se mi to líbilo, ale na tento obor bych jít nechtěla.
  • Nemohl bych dělat elektrikáře vůbec. Ale byl jsem rád, že jsem to vyzkoušel, mě to nebavilo.
  • Moc se mi tam líbilo.
  • V truhlářské dílně jsme dostali úkol – sestavit si ptačí krmítko. Trvalo nám to celkem dlouho, dřevo jsme měli nachystané v různých útvarech a nevěděli si s tím rady, ale kluci, co se tímto oborem zabývají, nám pomohli. Všichni jsme nakonec odcházeli s krmítkem v ruce a úsměvem na tváři.
  • Na oboru kadeřník se mi líbilo. Byly tam příjemný holky, se kterými jsme si popovídaly. Učily nás holit vousy, plést copy, barvit vlasy apod. Určitě bych si dokázala představit, že bych chodila s takými holkami do škole. Podle mě jsme si to tam všichni užili.
  • Na ISŠ jsem navštívila obory Kadeřník a Sociální činnost. Na prvním z uvedených oborů jsme si mohly nabarvit vlasy omyvatelnou barvou, vyzkoušet si holení břitvou, zaplétání vlasů či barevnou typologii. Na oboru Sociální činnost jsme si mohly vyzkoušet, jaké to je být handicapovaný. ISŠ na mě udělala dobrý dojem.

 Mgr. Blanka Kotásková