V rámci hodin chemie v 8. třídách jsme provedli nespočet pokusů a praktických hodin. Učili jsme se například správně pracovat s laboratorním sklem, dodržovat bezpečnost práce, vyzkoušeli jsme si výrobu směsí, roztoků a jejich oddělování, zkoumali jsme vodu, vlastnosti kovů, nekovů a různých chemických sloučenin, v závěru roku přišla řada i na kyseliny a jiné žíravé látky. Některé naučené pokusy jsme společně předvedli mladším žákům v rámci akce s názvem Čarovné chemické pokusy.
Žáci hodně pracovali ve skupinkách, jednoduché pokusy prováděli ve samostatně, složitější pokusy za mojí pomoci před tabulí nebo jsem je předvedla sama demonstračně. Žáci zažili projektovou i badatelsky orientovanou výuku. Během výuky nebyl zraněn ani otráven žádný žák. 😊
Jako učitelka chemie hodnotím práci žáků velmi pozitivně a všem jim patří velké díky za jejich přístup k výuce. Doufám, že tento styl výuky u nich alespoň trošku rozvinul pozitivní vztah k chemii.
Mgr. Martina Burešová